Voortraject

Alvorens een vliegende start te nemen in jouw dossier investeren wij de nodige tijd om:

Want ieder ondernemersverhaal is uniek! Wij zijn graag ingespeeld op jou van bij de start!

Bij Ondernemingscoach ligt de focus op kwaliteit. Weg van het idee dat een boekhouder een louter verwerkende rol heeft. Het is onze missie om als jouw ‘boekhouder 2.0.’ het verschil te maken in jouw dossier.

Hoe pakken wij dit concreet aan?

Dit begint bij de basis. Wij geloven steevast in de meerwaarde van een van-dag-tot-dag bijgewerkte boekhouding. Ervaring in deze branche leert ons dat op elk ogenblik zicht hebben op jouw realtime cijfers dé basis is voor een proactieve opvolging van jouw dossier. Wij gidsen jou langsheen de minst belaste weg. Want betalen wij in België al niet genoeg belastingen?

Vanuit deze solide cijfermatige basis begint onze coachende rol om jou te begeleiden in jouw groeiverhaal. Bij elke betekenisvolle beslissing die je komt te nemen, staan wij aan jouw zijde klaar met onze vakkundige expertise.

Wat verwachten wij van jou?

Kwaliteit vraagt evenwel ook een zeker engagement van de klant, bij gebreke waaraan wij enkel kunnen vervallen in een rol als ‘boekhouder-verwerker’. En laat dit net zijn waar we niet voor staan.

Het idee achter dit voortraject is ontstaan vanuit de visie dat we voornamelijk willen werken op én met de klant die het beste bij ons profiel aansluit, zijnde de ambitieuze kmo’er die erop gebrand is zijn onderneming te doen groeien en bereid is proactief mee te werken. Het loont voor eenieder de moeite om van bij de start een goede selectie en afspraken te maken en na te gaan of wij  de juiste match zijn voor elkaar naar verwachtingen toe.

Indien je met ons in zee wil gaan, verwachten wij evenwel dat je ons programma van het voortraject doorloopt. Dit zal jou bovendien zoveel nuttige en handige tools aanreiken om op de meest efficiënte manier van start te gaan. Dit wint jou niet alleen veel tijd (en dus geld), maar ook veel inspanningen voor het verdere verloop van de samenwerking.

In dit voortraject leggen wij jou haarfijn uit waar we voor staan en hoe we te werk gaan. Kortom, stomen wij jou volledig klaar voor een geslaagde en duurzame samenwerking met ons.

Welke topics komen aan bod in dit voortraject?

Om te begrijpen hoe wij het verschil voor jou kunnen maken, is het belangrijk onze waarden en normen te kennen. De basis kwam hierboven reeds kort aan bod. Maar wij willen vooral dat je inziet dat een boekhouder zoveel meer kan betekenen voor zijn klant dan de louter cijfermatige verwerking. Uiteraard behelst dit jouw medewerking.

Voor de ambitieuze kmo’er is een sparringpartner die meedenkt in zijn verhaal een absolute must om zijn groeipotentieel maximaal te benutten. En laat dit net onze sterkte zijn. Met ons meerkoppig expertenteam staan wij klaar voor een uitgebreid en veelzijdig advies. We zijn dan ook doorheen de jaren geëvolueerd van een klassiek boekhoudkantoor naar een ruimer advieskantoor.

In deze fase leggen wij jou verder ons ‘charter van afspraken’ voor. De bedoeling is uiteraard dat wij jou in de grootst mogelijke mate zullen ontlasten en ontzorgen van alle boekhoudkundige en fiscale verplichtingen. Echter dient de input hoe dan ook van jou te komen. De digitale tool waarmee we werken maakt het in één klik mogelijk rechtstreeks documenten aan ons aan te leveren, die wij dan meteen kunnen verwerken voor jou. Simpel toch?  Deze minimale inspanningen van jouw kant vormen dé basis voor het door ons leveren van meerwaarde in jouw dossier. Wij zien hier dan ook streng op toe dat dit op continue basis gebeurt. Zonder dit engagement, is een samenwerking gewoonweg niet mogelijk. De afspraken hieromtrent leggen wij dan ook graag met jou vast in dit charter.

Om zo efficiënt mogelijk te kunnen samenwerken verwachten wij zoals voormeld een bepaalde discipline in het aanleveren van documenten en informatie. Maar geen stress, in dit voortraject reiken wij jou alle handvaten en tools aan zodat dit kinderspel wordt.

Is het niet duidelijk wat je ons allemaal kan en moet aanreiken? Wat kan ik allemaal ingeven als kost? In dit voortraject zetten we dit voor jou op een rijtje en beantwoorden we jouw vragen op dit punt.

Zijn er daarnaast nog vragen over de opmaak van een (verkoop)factuur of andere praktische zaken omtrent jouw boekhouding. We zetten je graag goed op weg.

Tevens bezorgen we jou een overzicht met alle wettelijke fiscale verplichtingen en deadlines die er zijn. Niet dat je deze moet onthouden, want dit is onze taak, maar zo krijg je een helder overzicht van alle plichtplegingen in jouw dossier en weet je waaraan jou te verwachten.

Doorheen dit traject leggen wij jou ook de werking van het digitale boekhoudprogramma ‘Exact Online’ uit. Dit is een zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig platform, waarbij je ‘on the spot’ en met één enkele klik ticketjes, bestelbonnen, facturen en dergelijke meer kan doorsturen naar ons, die wij dan eenvoudig en direct kunnen verwerken. Geen papieren rompslomp en eindeloos archief meer! De administratieve inspanningen die wij van jou verwachten worden zo tot het maximale minimum herleid.

Ben je geen digitale techneut? Geen stress. Wij zitten met jou samen om de werking van deze tool te ontdekken en dit totdat je het helemaal onder de knie hebt.

Wij zetten alles op alles om een bereikbare partner te zijn. Gedaan met van het  kastje naar de muur te worden gestuurd, eindeloos doorgeschakeld te worden of geen antwoord op je mails te ontvangen. Wij zetten hard in op voldoende interne capaciteit om elk dossier kort op te volgen en tijd en ruimte te maken voor individuele opvolggesprekken.

In die zin willen wij tegemoetkomen aan de frustratie die bij vele ondernemers leeft dat ze eigenlijk geen idee hebben wat hun boekhouder doet en dat deze laatste al helemaal geen idee heeft van wat er bij de ondernemer leeft en war deze nood aan heeft. Ieder ondernemersproces in uniek en verdient een op maat gemaakte opvolging.

Tijdens de kantooruren zijn wij steeds bereikbaar via de officiële kantoorkanalen. Er is steeds meer dan één dossierbeheerder aanwezig om al jouw eenvoudige boekhoudkundige vragen ‘on the spot’ te beantwoorden. Voor de meer complexe fiscale vraagstukken, is uiteraard een ruimere verwerkingstijd nodig.

Doorheen dit voortraject werpen wij ook al even een blik op de toekomst en kijken we naar het verdere traject dat wij voor jou kunnen uitstippelen. Waar liggen de toekomstperspectieven, de groeimarges, de ideeën en plannen voor investeringen en financieringen in de toekomst en vooral hoe kunnen we jou begeleiden in de weg daar naartoe. 

Praktisch

Verplicht karakter

Net omwille van het belang en de meerwaarde van dit traject voor de verdere samenwerking, gaan wij geen overeenkomst tot samenwerking aan zonder het doorlopen ervan.

Concreet

In onderling overleg in te plannen.

Locatie: op kantoor

Duurtijd: 2 tot 4 uur.

Kostprijs

De kostprijs voor dit traject bedraagt € 750,00.

Solliciteer


Afspraak maken